5 tips om fit te blijven als moeder

Dit is voor elke moeder natuurlijk heel herkenbaar, we willen moeder zijn, we willen fit zijn, we willen slank zijn en gezond! En ja dat kan allemaal maar dat vergt wel enige planning en motivatie. Ikzelf zou veel meer willen sporten maar dat past ook bij mijn karakter, want een beetje of af en toe is nooit genoeg in mijn ogen. Als ik eenmaal de knop heb omgezet dan ga ik er ook 100% voor, zolang het in ons dagelijks leven past. En ja, ik heb ’s avonds ook echt geen zin meer als ik lekker op de bank zit met een glaasje wijn kop thee en de tv op netflix een goed boek.

  1. Zoek een sportschool die vroeg open is. Basic fit is bijvoorbeeld vaak al om 07.00 open. En sommige sportscholen zijn zelf 24/7 open.
  2. Neem motiverende muziek mee . Ikzelf heb Marilyn Manson op maar ik kan me voorstellen dat dat wat heftig is voor sommige!
  3. Maak afspraken met je partner. Wij hebben hier de afspraak dat Daan op dinsdag later naar werk gaat zodat ik kan sporten ’s morgens.
  4. Blijf in beweging op je werk. Neem altijd de trap, probeer af en toe wat buikspieren te doen, of doe paar squats op het toilet. Alleen beetje gênant als dan je collega binnenkomt. Heb je een zit/sta bureau? Maak daar dan gebruik van!
  5. Pro tip! Span altijd je buikspieren aan bij alles wat je doet. Til je je kindje op? Aanspannen! Of speel je vliegtuigje of wipwap? Aanspannen!

Hoe zijn jullie van plan fit te blijven? Laat het me weten in de comments!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *